Przejdź do treści

Pedagodzy

Katarzyna Kozielska (Neoklasyka)
Katarzyna Kozielska, zawodowa tancerka, która po wspaniałym czasie spędzonym na scenie jako wykonawca, rozpoczęła karierę jako wielokrotnie nagradzany choreograf mający możliwość tworzenia wielu spektakli dla największych zespołów tanecznych na świecie. W 2001 roku uzyskała Dyplom w ramach Advanced Training Course in Dance Pedagogy w John Cranko Schule, w Sztudgardzie, Niemcy.
Od roku 2019 współpracuje z Ballet Master, Folkwang Universitat der Kunste (Niemcy). Jej portfolio choreograficzne zawiera współpracę z zespołami takimi jak The Stuttgart Ballet, Tulsa Ballet, Hermès, Czeski Balet Narodowy, YAGP, Chemnitz Ballet, Hessisches Staatstheater Wiesbaden, John Cranko Schule, Ballet Augsburg, Youth Project Japonia i Polska, Deutscher Tanzpreis, Noverre – Stowarzyszenie Młodych Choreografów, YAGP Star Gala w Nowym Jorku, Roberto Bolle & Friends, Gala de Danza, Meksyk, Tokyo Star Gala, Ibstage Gala, Barcelona, Birgit Keil Gala, BalletNext, Nowy Jork i wiele innych.
W latach 2000 – 2018 miała pozycję koryfejki w Stuttgart Ballet. Jej kariera taneczna zawiera główne role oraz partie solowe w choreografiach Georgea Balanchina, Maurica Béjarta, Sidi Larbi Cherkaoui, Johna Cranko, Jorma Elo, Williama Forsythea, Michaila Fokina, Itzika Galili, Marco Goecke, Maximiliana Guerra, Sir Kennetha MacMillana, Johna Neumeiera, Márcia Haydée, Uwe Scholza, Christiana Spucka, Petera Schaufussa oraz Glena Tetleya. Specjalnie stworzone role: Alben (Marco Goecke), Firebird (Sidi Larbi Cherkaoui), On Velvet (Marco Goecke), Sweet Sweet Sweet (Marco Goecke), Two at a time (Cayetano Soto), Viciouswishes (Marco Goecke), oraz La peau blanche… (Christian Spuck).

Minka Heiß (Taniec Współczesny)
Minka-Marie Heiss, artystka urodzona we Frankfurcie nad Menem, Niemcy. Studiowała matematykę, nauki sportowe oraz taniec współczesny. Była członkiem zespołu National Theatre w Darmstadt i tańczyła w spektaklu Słoweńskiego choreografa Iztoka Kovaca, wystawionym w Monachium i w Berlinie.
Jako tancerz niezależny, Minka-Marie współpracowała w Szwecji z artystkami takimi jak Eugenia Estevez, Ana-Maria Edelmann i Sara Buhr, oraz z Ljubą Avvakumovą w Ausrii. Jednocześnie brała udział w różnych warsztatach choreograficznych prowadzonych przez Portugalskiego choreografa Ruiego Horta na terenie Francji oraz Portugalii. Kilkukrotnie była nominowana jako tancerz i choreograf do International Solo Dance Festival w Sztudgardzie. W 2004 roku Minka-Marie założyła własny zespół taneczny, Hausgemacht, z którym występowała aż do 2015 roku na terenie Niemiec i za granicą. Za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymała w 2008 roku nagrodę Isadory, ufundowaną przez Iwanson-Sixt Foundation.
Od 2000 roku, Heiss jest profesorem tańca współczesnego w Iwanson International School of Contemporary Dance w Monachium. W lipcu 2010 roku została wybrana jako choreograf dla Swiss International Master Course in Choreography (SIWIC) pod kierownictwem artystycznym Reinhilda Hoffmana w Zurychu, Szwajcaria. Stworzyła i zaprezentowała różne prace choreograficzne w Tanzhaus Zurich. W 2012 roku, w ramach spektaklu Risk to Fall wystawionego w Theater Reutlingen Die Tonne, Minka-Marie realizowała prace dla Ballet Pforzheim pod kierownictwem choreograficznym Jamesa Sutherlanda. W 2015 roku była choreografem rezydentem w Choreographisches Zentrum Heidelberg.
Heiss regularnie tworzy choreografie dla Strado Danza w Ulm, zespołu prowadzonego przez Domenico Strazzeri. Wykłada gościnnie dla baletu z Nationaltheater München, Nationaltheater Darmstadt, Nationaltheater Linz w Austrii, Theater Heidelberg – Nanine Linning, Norrdans, I Theater Boras w Szwecji. Jest nauczycielem na The International Summer Dance Festival w Polsce oraz w RECOIL – movement through the mind (ruch przez umysł) w Sztokholmie. Jest również wykładowcą w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim.
W 2002 roku, jej choreografia Le (mas)sacre du printemps, 29 mai 1913 została zaprezentowana w Olympiazentrum w Monachium w ramach Superbloom Festival.

Gábor Halász (Taniec Współczesny)
Gábor Halász, będąc profesjonalnym tancerzem, swoją wszechstronność artystyczną reprezentuje za pomocą wielu form. Jest nie tylko tancerzem-choreografem, ale zajmuje się również tworzeniem muzyki elektronicznej, a czasem nawet buduje własne scenografie. W swojej twórczości stapia ze sobą słownictwo tańca klasycznego z podejściem współczesnym, łącząc w przestrzeni małe, rytmiczne ruchy z ruchami ogromnymi i dynamicznymi. Dzięki wiedzy na temat produkcji muzycznej oraz tworzenia kompozycji dźwiękowych, Gábor, w swoich utworach rozwinął wyjątkową wrażliwość na środowisko audio, aby móc w ten sposób podkreślić swoje osobiste przekonania artystyczne. Jego ciekawość motywuje go do dalszego eksperymentowania i podejmowania prób przekładania problemów związanych z kwestią społeczną, pozycją zawodową, relacjami osobistymi oraz emocjami, na uniwersalny, fizyczny język tańca. Skupia się na ciele tancerzy jako nieograniczonym narzędziu do badania artystycznych środków wyrazu przyszłości.
Dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu w dziedzinie tańca, Gábor Halász zetknął się z wieloma różnymi rozwiązaniami choreograficznymi, co pozwala mu budować program zajęć tanecznych oferujących szeroki wachlarz elementów technicznych tańca. Wpływ na jego podejście do tańca ma między innymi technika improwizacji Forsytha, technika Labana oraz ‘praktyki ucieleśnienia’ (embodiment practices) które integruje z własnymi materiałami dydaktycznymi. Bez względu na to, czy mówimy o tańcu klasycznym, „floorwork” (elementy ruchowe wykonywane na podłodze), technice tańca jazzowego czy hip-hopie, każda technika i styl tańca wymaga siły, stabilności, elastyczności, ogromnego skupienia, energii oraz poczucia rytmu.
Poprzez progresywnej budowie materiału, struktura jego zajęć świetnie przygotowuje ciało i umysł tancerza do wykonywania bardziej złożonych ćwiczeń i sprostania większym wyzwaniom. Halász podkreśla znaczenie koordynacji i umiejętności dostosowania się do każdego układu ruchowego. Jego kursy pomagają uczestnikom spojrzeć na swój ruch i ciało w sposób analityczny i rozbudzić w sobie zainteresowanie poszukiwaniem własnego języka wyrazu i zbudować silniejszą więź z tańcem.
W ramach swojego Artistic Masterclass Research, Halász opracowuje obecnie metodę, która ma na celu uwrażliwienie tancerzy na muzykę oraz środowisko dźwiękowe. Jego znajomość praktyki choreograficznej przygotowuje studentów do pracy indywidualnej, oferując im wiele wskazówek i narzędzi do tworzenia ruchu i kompozycji.
Dzięki dużemu doświadczeniu w procesie tworzenia – od konceptualizacji aż do spektaklu – potrafi poprowadzić swoich studentów tak, by byli w stanie realizować własne pomysły choreograficzne.
W ramach doświadczenia zawodowego Gábor gościnnie wykładał na Hungarian National Dance Academy, Budapest Contemporary Dance Academy oraz Dance College of Pécs. Prowadził również warsztaty oraz regularne zajęcia dla Tanznetz Dresden, Central-Europe Dance Theater, Xin Jing Dance Company w Pekinie, the Gangaray Artistic Program, Summer Artistic School w Koszęcinie. W roku 2010 był jednym z współzałożycieli D.A.N.C.E. Summer Workshop Series w Krakowie, które są organizowane do tej chwili.

Weronika Stroińska (Pilates & Motor Skills Training)
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu, którą ukończyła w 2010 roku z wyróżnieniem. Otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów za wybitne wyniki w nauce oraz nagrodę patronki szkoły Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej. Brała udział w wielu konkursach baletowych w Polsce i za granicą (m.in. Ogólnopolski Konkurs Baletowy we Wrocławiu, Ogólnopolskie Konkursy Baletowe im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku, Międzynarodowy Konkurs Baletowy Złote Pointy w Szczecinie, Concours Internatianal de Danse Le Chausson d’Or w Paryżu). Podczas wymiany artystycznej ze szkołą w Mansfield występowała w licznych koncertach w Anglii. Pracowała w Operze Wrocławskiej (2010-2011) występując w spektaklach: Jezioro łabędzie, Don Kichot, La liberta chiama la liberta, a także w Teatrze Wielkim w Poznaniu (2005-2014) w produkcjach: Jezioro łabędzie, Romeo i Julia (Pani Montecchi) .W 2015 roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na kierunku Pedagogika Baletowa (Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopinaw Warszawie). W 2016 roku roku uzyskała dyplom Podyplomowych Studiów Menedżerskich w zakresie zarządzania dla twórców, artystów i animatorów kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2020 roku odbyła Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej z zakresu zarządzania oświatą. W 2021 roku ukończyła z wyróżnieniem Podyplomowe Studia Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Brała udział w warsztatach z techniki tańca klasycznego i współczesnego prowadzonych przez pedagogów takich jak – Stephane Elizabe (Conservatoire National Superieur Musique et Dance de Lyon), Juliette Beauviche (Conservatoire National Superieur Musique et Dance de Lyon), Ann Vachon (dyrektor Jose Limon Institute New York), Ludmiła Siereżnikowa (Akademia Kultury w Sankt Petersburgu), Janusz Subicz (Pina Bausch Tanztheater Wuppertal), Anna Nowak (Wayne McGregor), Alejandro Chavez Zavala (Martha Graham Dance Company). Na bieżąco rozwija swoje kompetencje podczas szkoleń i kursów z zakresu anatomii, medycyny tańca, treningu motorycznego, pilatesu i jogi, współpracując z lekarzami osteopatami, ortopedami i fizjoterapeutami.

Michaił Zubkow (Taniec klasyczny)
Po ukończeniu w 1980 roku szkoły baletowej w Permie  rozpoczął karierę tancerza w Teatrze Opery i Baletu w Niżnym Nowogrodzie. Od roku 1985 kontynuował w zespole Baletu Opery Narodowej w Wilnie. W roku 1992 został zaproszony na stanowisko solisty baletu do Opery Krakowskiej.
W ciągu 22 letniej praktyki scenicznej tańczył w baletach z repertuaru klasycznego („Jezioro Łabędzie”, „Śpiąca Królewna”, „Dziadek do orzechów”, „Giselle”, „Rajmonda”, „Don Kichot” i innych) oraz spektaklach współczesnych choreografów.
W okresie wileńskim, współpracując z zespołem folklorystycznym „Fajerleh” (Litwa), zaczął próbować swoich sił, jako choreograf. Korzystając z wiedzy zdobytej w tym zespole opracował choreografię do musicalu J. Bock’a „Skrzypek na dachu” w reżyserii Marka Weiss-Grzesińskiego. Spektakl był wystawiony na scenie Teatru im. Juliusza Słowackiego przez Operę Krakowską w 1993 roku. Przedstawienie stało się pierwszą znaczącą kreacją choreograficzną Zubkowa.
Kolejnym krokiem w karierze zawodowej było założenie w 1995 roku zespołu baletowego „Oranim Dance Group”. W latach 1999-2001 zespół brał udział w festiwalu “Music World” w Fivizzano we Włoszech. W 2001 roku Michaił Zubkow otrzymał nagrodę specjalną jury „ Za najlepszą choreografię festiwalu Music World”. Rok wcześniej Michaił Zubkow zdobył II Nagrodę w konkursie „Le Printemps de la Dance” w Bordeaux (Francja). Na festiwalu „Music World” artysta spotkał się z innym laureatem tego wydarzenia – Zespołem Pieśni i Tańca „Śląsk” im Stanisława Hadyny (Polska). Na zaproszenie dyrekcji Zespołu objął stanowisko pedagoga baletu i choreografa w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk”.
W roku 2009 ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (kierunek taniec), w 2013 roku na tejże uczelni studia podyplomowe z Teorii Tańca a 30 września 2019 na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej uzyskał stopień Doktora Sztuki. W styczniu 2023 roku Michaiłowi Zubkowowi był nadany stopień doktora habilitowanego.
Obecnie jest kierownikiem baletu i choreografem w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny. Dla Zespołu „Śląsk” realizuje projekty prezentowane na prestiżowych scenach w Polsce i za granicą – w Londynie, Nowym Jorku, Tokio i inne. Współpracuje z wieloma zespołami i szkołami artystycznymi. Prowadzi warsztaty tańca klasycznego, współczesnego. Inscenizuje widowiska teatralne, jako choreograf i reżyser. Jest jurorem krajowych i międzynarodowych Festiwali i Konkursów Tańca.